Media holding "national Media Group" ("NMG") has completed the acquisition of 25 percent of the company-the founder of the newspaper "Sport-Express".

The terms of the deal were not disclosed, but it is known that the Chairman of the Board of Directors of the newspaper "S-e" will be Alina Kabaeva, which since 2014 is head of the Board of Directors of the media group's notes RIA "Novosti" with reference to the press service of the holding.

Popular newspaper "Sport-Express" was founded in 1991. The publication is distributed in more than 309 cities of Russia and abroad. The edition "Sport-Express" is 220 000 copies.

It also became known that the office of the newspaper "Izvestia" will be transferred from Aram Gabrelyanov to Alina Kabaeva. According to the Rambler News Service Agency with reference to sources in MWF, the contract with the head "Newsmedia" Gabrelyanov expires June 1, and it will not be renewed. Officially holding this information has not yet been commented on.

The owners of "News" I want to change the publisher to make the newspaper more analytical media. The staff of "News" is supposed to increase three times — up to 180 people. So now the publication is actively recruiting journalists.

A record 32-year-old Alina Kabaeva has accumulated a lot of high positions. From 2001 to 2005, the ex-gymnast was a member of the High Council of party "United Russia", from 2005 to 2007 — member of the Public chamber of the Russian Federation, from 2007 to 2014 — Deputy of the state Duma of the 5th and 6th convocations (from "ER"), where he worked in the Committee for physical culture and sports. A year and a half ago, according to the official version, Kabaeva has decided to remove from itself powers of the Deputy to engage in "sports issues".

In September 2014 Kabaeva has completed the parliamentary activity in the Duma and has held the post of Chairman of the Board of Directors of "National Media Group" (six years previously, she headed the public Council of the media holding).

To Kabaeva Chairman of the Board of Directors of "national media group" was Kirill Kovalchuk, the nephew of the shareholder of Bank "Russia" Yury Kovalchuk. A minority stake in national media group owned by the businessman Gennady Timchenko, a close friend of Vladimir Putin. Shareholders of the company — the Bank "Russia", "Severstal", "Surgutneftegas" and "SOGAZ".

The holding company national media group is one of the largest private media holdings in Russia, comprising: broadcasting company "Petersburg-the Fifth channel" (72,4%), JSC "First channel" (25%), REN TV (68%), Izvestia (73,2%) and radio station "Russian News Service" (100%).

In 2013, national media group received in the office of the newspaper "Metro-Petersburg" in St. Petersburg, in 2014 acquired 50% of the Charter capital of LLC "Art pictures vision" (included in GC "Art pictures"), one of the leading Russian producers of TV films and series. In August 2015, the national media group acquired control over the Russian-language versions of channels Discovery Channel, Animal Planet, TLC, Eurosport and others.

In October last year, the British media Corporation BBC Worldwide refused to sell a license to produce Russian version of the entertainment show Tumble company "Red square" Arkady Rotenberg and the First channel, 25 percent of which is owned by Yuri Kovalchuk. The leading show in the Russian version was supposed to be Alina Kabaeva.

BBC Worldwide did not sell a license to the Russians because of the sanctions imposed by the EU against the owners of the company "Red square" Rotenberg and Kovalchuk.