Ett nytt Kapitel av the adventures of Captain America lätt kan bli känd som "Avengers 2.5". För det tredje solo-film av en av de viktigaste Marvel tecken som sänds nästan alla sina superhjältar kynoselen (förutom att med Thor, Hulk sparat upp för "Thor 3"). Dessutom, leden var svällde Black Panther och Spider-Man. Bilder av den stora massakern lockas av den första trailern, men frågan kvarstår, kommer filmen handskas med så många tecken inom 2,5 timmar.

Ja, det gjorde jag. Detta, naturligtvis, för det mesta förtjänsten av alla de tidigare filmerna i serien: de flesta tecken har länge visat, främst avslutas eller ändra vissa egenskaper och motivation. Men, i "inbördeskriget" författarna har vågat gå vidare, att konstruera en sådan konflikt, vilket gör det möjligt att titta på kända karaktärer från en annan vinkel. Trots det faktum att den viktigaste i filmen Captain America och Iron man, Anthony och Joe Russo har lyckats att jämnt fördela tid bland de övriga, så att ingen uppmärksamhet berövas inte mer – alla är nöjda med antingen slåss eller humor, eller trodde.

Om nybörjare. Black Panther, naturligtvis, inte kunde undersökas, men inledningen till en ny solo-filmen var bra. Spider-man, vilket igen den nya, sammanslagna perfekt. Författarens syn på den här tiden med tanke på den fortfarande mycket gröna tonåring, har först nyligen tagit emot sina förmågor, så att varje uttag är proppfull med skämt, cool action, men feltändningar och saknas – te är inte en veteran.

Vilken film skulle du vilja prisa och bara en liten bit för att kritisera, så det är ett manus. För en gång Förundras hade mod och fantasi den främsta antagonisten för att inte någon nästa utrymme utlänning, en mutant eller ett super soldat, och en dödlig människa. Ja, den motivation som skurken är banalt, och designen inte har någon, men planerar att dela Avengers är vacker. Om i tidigare Marvel-filmer alltid tydligt framgå vem som är god, vem som är dåligt, den här gången hände ett mirakel – att ge betraktaren att välja vem som ska skada, fundera på vem som har rätt och vem som har fel.

"Civil war" direkt fortsätter "the Winter soldier" och sätter dilemma: för att skydda den vanärade vän, som inte är utan synd, och att träffa raden av rättvisa, eller ska vi ta det? Göra rätt superhjältar för att agera på egen hand, eller kräva avskräckning för att undvika förluster bland civilbefolkningen? Inte så ofta i underhållning film svaren inte är så tydliga, och split laget ser inte långsökt (som Batman och Superman), men ganska övertygande.

Det är känt att knyta längd av ca timmar ganska tråkiga, och bristen på fåniga dialoger, och slöhet i kulisserna. Men när konflikten når en klimax, börjar festen, betraktaren fångar i ett nytt skede av relationer för hjältar och överraskande hemligheter från det förflutna. Och bara på slutet är placerade punkter över att jag, efter som fler väntar på att "the Avengers 3".
Sammanfattning - Marvel tillbaka på hästen.