"W trakcie badania uczestnicy przeglądałem raporty i oceny, są one pozytywne w całości lub negatywne. Brano pod uwagę tematy każdego reportażu — na przykład, pytanie o wpływie UE na bezrobocie, a także zastosowana w nich słownictwo" — informuje Jackson.

Okazało się, że w ciągu ostatnich 15 lat jedna trzecia reportaży BBC o UE były неблагосклонными, w pozytywny sposób — tylko około 7%. Tylko w 2004 roku było ich równo.

"W badaniu również сопоставлялось, jak w 2015 roku w materiałach BBC oświecało Unia europejska i jak — światowych liderów, których uważają za "диктаторами" — czytamy w artykule The Guardian.

"Udział UE musiałem 45% неодобрительных reportaży — tyle samo, ile na udział Baszara el-Asada, i znacznie więcej, niż Putina (30%) i Si Цзиньпина (7%). Przy tym Si Цзиньпина i Asada chwalony częściej niż UE" — powiedział Jackson.

"Nie można zmierzyć bezstronność jakimiś formuł matematycznych. Serwis informacyjny BBC oświetla UE uczciwie i sprawiedliwie, i jesteśmy zadowoleni właściwej równowagi naszych materiałów", — powiedział przedstawiciel BBC.