Медиахолдинг "National Media Group" ("MWF") zakończył transakcję przejęcia 25 procent firmy-założyciela gazety "Sport-Express".

Warunki transakcji nie zostały ujawnione, ale wiadomo, że przewodniczącym rady nadzorczej gazety "Z-E" będzie Alina Kabajewa, która od 2014 roku jest prezesem zarządu holdingu, obchodzony RIA "Nowosti" powołując się na służby prasowej holdingu.

Popularna gazeta "Sport-Express" została założona w 1991 roku. Wydanie jest na ponad 309 miastach w Rosji i wnp. Nakład "Sport-Ekspriess" wynosi 220 000 egzemplarzy.

Wiadomo również, że zarządzanie gazety "Izwiestija" przejdzie od Aram Габрелянова do Aline Кабаевой. Jak informuje agencja Gazeta News Service, powołując się na źródła w MWF, umowa z głową "Ньюсмедиа" Габреляновым upływa 1 czerwca, i nie zostanie on przedłużony. Oficjalnie w grupie tej informacji jeszcze nie komentowali.

Właściciele "Izwiestija" chcą zmienić wydawcy i zrobić gazetę bardziej analityczny MEDIÓW. W tym samym pracowników "Izwiestija" sugerują zwiększyć trzykrotnie — do 180 osób. Dlatego teraz wydanie aktywnie zyskuje dziennikarzy.

W rekordzie 32-letniej Aliny Кабаевой już zgromadził wiele wysokich stanowisk. Od 2001 do 2005 roku były gimnastyczka został członkiem Najwyższej rady partii "Jedna Rosja", od 2005 do 2007 — członek izby Społecznej federacji ROSYJSKIEJ, od 2007 do 2014 roku — posłem do Dumy państwowej federacji ROSYJSKIEJ 5-go i 6-go kadencji (od "EP"), gdzie pracowała w komitecie wychowania fizycznego i sportu. Półtora roku temu, według oficjalnej wersji, Kabajewa zdecydowała się zdjąć z siebie uprawnienia posła, aby zająć się "kwestiami sportowymi".

We wrześniu 2014 roku Kabajewa zakończyła депутатскую działalność w Dumie i zajęła stanowisko przewodniczącego rady dyrektorów "Narodowej" Media Grupy" (wcześniej przez sześć lat stał na czele zarząd holdingu).

Do Кабаевой przewodniczącym rady nadzorczej "MWF" był Antoni Kowalczuk, siostrzeniec akcjonariusza banku "Rosja" Jurija Ковальчука. Миноритарным pakietem akcji "MWF" posiada biznesmen Giennadij Stepanovich, jeden z bliskich przyjaciół Władimira Putina. Akcjonariusze firmy — bank "Rosja", "Severstal-group", "Surgutneftegaz" i "Согаз".

Holding "MWF" jest jednym z największych prywatnych медиахолдингов Rosji, w składzie: teleradiocompany "Petersburg-Piąty kanał" (72,4%), OAO "Pierwszy kanał" (25%), kanał REN TV (68%), gazeta "Izwiestija" (73,2%) i radiowa "Rosyjski Serwis Informacyjny" (100%).

W 2013 roku "MWF" otrzymała w zarządzanie gazetę "Metro Petersburg" w Petersburgu, w 2014 roku nabyła 50% kapitału zakładowego SP. z o. o. "Art Pictures Vision" (wchodzi w GK "Art Pictures"), jednego z największych w Rosji producentów TELEWIZYJNYCH filmów i seriali. W sierpniu 2015 roku "MWF" zdobyła kontrolę nad polskich wersji programów telewizyjnych Discovery Channel, Animal Planet, TLC, Eurosport i innych.

W październiku ubiegłego roku brytyjska медиакорпорация BBC Worldwide chciała sprzedać licencję na produkcję rosyjskiej wersji rozrywkowego show Tumble firmy "plac Czerwony" Arkadia Ротенберга i Pierwszego kanału, 25 procentów którego należy Jurijowi Ковальчуку. Gospodarz show w rosyjskiej wersji miała być Alina Kabajewa.

BBC Worldwide nie stała się sprzedawać licencję rosjanom z powodu sankcji nałożonych przez UE wobec właścicieli firmy "plac Czerwony" Ротенберга i Ковальчука.