Et nyt Kapitel af the adventures of Captain America nemt kan blive kendt som "Avengers 2.5". For det tredje solo-film i en af de Marvel figurer afsendt næsten alle sine superhelte kynoselen (bortset fra, at Thor med Hulk sparet op til "Thor 3"). Desuden rækker svulmede Black Panther og Spider-Man. Optagelser af den store massakre lokket af den første trailer, men spørgsmålet er fortsat, vil de film, med så mange tegn i 2,5 time.

Ja, det gjorde jeg. Dette, selvfølgelig, for det meste den fordel af alle de foregående film i serien: de fleste af de tegn, har længe været afsløret, primært afsluttet eller ændre nogle træk og motivation. Men i "the Civil war" forfatterne har vovet at gå videre, at konstruere sådan en konflikt, som fik lov til at se på velkendte figurer fra en anden vinkel. På trods af det faktum, at det vigtigste i filmen er Captain America og Iron man, Anthony og Joe Russo har formået at fordeles jævnt tid blandt resten, så ingen opmærksomhed socialt dårligst stillede ikke mere – alle er tilfredse med enten slaget eller humor, eller tanke.

Om begyndere. Black Panther, selvfølgelig, ikke kunne undersøges, men indledningen til et nyt solo-film var anstændig. Spider-man, som igen de nye, fusionerede perfekt. Forfatterens syn på dette tidspunkt i betragtning af den stadig meget grøn teenager, har først for nylig fået deres evner, således at hver stikkontakt er proppet med vittigheder, cool action, men misfires og mangler – te er ikke en veteran.

Hvilken film ville du gerne ros og bare en lille smule for at kritisere, så det er et script. For når Marvel havde mod og fantasi den vigtigste antagonist at ikke nogen næste rumvæsen, en mutant eller en super soldat, og et dødeligt menneske. Ja, motivation af skurken er banal, og design ikke er i besiddelse af, men planen om at opdele Avengers er smuk. Hvis der i de tidligere Marvel-film altid helt klart, hvem der er gode, og hvem der er dårlige, denne gang et mirakel, der skete – give beskueren til at vælge, hvem der skal til at gøre ondt, at tænke på, hvem der har ret og hvem der er forkert.

"Civil war" direkte fortsætter med "the Winter soldier", og sætter dilemma: for at beskytte den vanærede ven, der ikke er uden synd, og at ramme denne linje af retfærdighed, eller skal vi tage det? Gør det rigtige superhelte til at handle på egen hånd, eller kræve, at afskrækkelse for at undgå tab blandt civilbefolkningen? Ikke så ofte i underholdning filmens svar, ikke så klart, og split-holdet ser ikke langt ude (som Batman og Superman), men ganske overbevisende.

Det er anerkendt, at uafgjort længde på ca timer temmelig kedelig, og den manglende dumme dialoger, og sløvhed i kulisserne. Men når konflikten når klimaks, den part, der begynder, seeren indfanger en ny fase af forbindelser af helte og overraskende hemmeligheder fra fortiden. Og kun ved udgangen er placeret point over i, efter at der er mere der venter på "the Avengers 3".
Sammenfatning - Marvel tilbage på hesten.