Media holding "national Media Group" ("NMG") har afsluttet købet af 25 procent af virksomheden-grundlægger af avisen "Sport-Express".

Vilkårene for handlen blev ikke offentliggjort, men det er kendt, at Formanden for Bestyrelsen i avisen "S-e", vil være Alina Kabaeva, som siden 2014 er leder af Bestyrelsen for medier koncernens noter RIA "Novosti" med reference til pressen service af bedriften.

Populære avis "Sport-Express" blev grundlagt i 1991. Publikationen er distribueret i mere end 309 byer i Rusland og i udlandet. Den edition "Sport-Express" er 220 000 eksemplarer.

Det blev også kendt, at kontoret i avisen "Izvestia" vil blive overført fra Aram Gabrelyanov til Alina Kabaeva. Ifølge Rambler News Service Bureau med henvisning til kilder i MWF, kontrakten med hovedet", Oldengelsk" Gabrelyanov udløber 1 juni, og det vil ikke blive fornyet. Officielt er i besiddelse af denne oplysning er endnu ikke blevet kommenteret på.

Ejerne af "Nyheder" jeg ønsker at ændre de udgiver for at gøre avisen mere analytisk medier. De ansatte i "Nyheder" formodes at stige tre gange — op til 180 personer. Så nu publikationen er aktivt at rekruttere journalister.

En rekord, 32 år gamle Alina Kabaeva har samlet en masse af høje positioner. Fra 2001 til 2005, ex-gymnast var medlem af det Høje Råd for partiet "Forenet Rusland", fra 2005 til 2007 — medlem af den Offentlige afdeling af den russiske Føderation, fra 2007 til 2014 — medlem af den russiske Duma af 5th og 6th convocations (fra "ER"), hvor han arbejdede i Udvalget for fysiske kultur og sport. Et og et halvt år siden, ifølge den officielle version, Kabaeva har besluttet at fjerne fra sig selv beføjelser Stedfortræder til at deltage i "sport spørgsmål".

I September 2014 Kabaeva har afsluttet det parlamentariske arbejde i Dumaen og har holdt posten som Formand for Bestyrelsen af "National Media Group" (seks år tidligere, hun stod i spidsen for den offentlige Råd media holding).

At Kabaeva Formand for Bestyrelsen af "national media group" var Kirill Kovalchuk, nevø til den aktionær i Banken "Rusland" Yury Kovalchuk. En minoritetsaktiepost i national media group, der ejes af forretningsmanden Gennady Timchenko, en nær ven af Vladimir Putin. Aktionærer i selskabet — Bank "Rusland", "Severstal", "Surgutneftegas" og "SOGAZ".

Holdingselskabet national media group er en af de største private medier bedrifter i Rusland, bestående af: tv-selskab "Petersborg-den Femte kanal" (72,4%), JSC "Første kanal" (25%), REN TV (68%), Izvestia (73,2%) og radio station "russiske nyhedstjeneste" (100%).

I 2013, national media group, der er modtaget på kontoret i avisen "Metro-Petersborg" i St. Petersborg, i 2014, der er erhvervet 50% af den europæiske unions Charter kapital af LLC "Kunst billeder vision" (i GC - "Kunst billeder"), en af de førende russiske producenter af TV-film og-serier. I August 2015, national media group fået kontrol over det russiske sprog versioner af kanaler, Discovery Channel, Animal Planet, TLC, Eurosport og andre.

I oktober sidste år, den Britiske medier Corporation, BBC Worldwide nægtede at sælge en licens til at producere russiske version af underholdning, Tørretumbler selskab "den Røde plads" Arkady Rotenberg og den Første kanal, 25 procent, der er ejet af Yuri Kovalchuk. Den førende show i den russiske version skulle være Alina Kabaeva.

BBC Worldwide ikke sælge en licens til Russerne på grund af de sanktioner, som EU mod ejerne af selskabet, "den Røde plads" Rotenberg og Kovalchuk.