Novou kapitolu dobrodružství Kapitána Ameriky snadno lze vyjmenovat "the Avengers 2.5". Pro třetí sólový film jednoho z klíčových postav Marvel отрядила téměř všech superhrdinů své киновселенной (je to, že Tóra se Hromotluk vyhrazeno pro "Thor 3"). Navíc, řadí пополнились Černé Пантерой a Člověkem-Pavoukem. Záběry velkolepého masakr lákal první трейлером, nicméně zůstává otázkou, podaří-li film vyrovnat se s takovým množstvím postav v rámci 2,5 hodiny.

Ano, podařilo. To je, samozřejmě, z větší části zásluhou všech předchozích filmů série: většina postav už dávno zveřejněny, jsou v podstatě дорабатываются nebo se mění jen některé charakterové rysy a motivace. Nicméně, v "Občanské válce" autoři se odvážili jít dál, сконструировав takový konflikt, který umožnil podívat se na známé postavy z jiného úhlu. I přes to, že hlavní ve filmu jsou Kapitán Amerika a Iron man, Anthony a Joe Russo se podařilo rovnoměrně rozdělit čas mezi ostatními, takže nikdo důrazem обделен zůstal – každý překvapila buď v bitvě, buď humorem, nebo myšlenkou.

O nováčky. Černé Пантеру, samozřejmě, se odhalit nepodařilo, nicméně úvod k novému сольному filmu se ukázalo hoden. Člověk-Pavouk, který opět nový, влился vynikající. Autorské vidění tentokrát vydal ještě dost zelený mladík, teprve nedávno schválený své schopnosti tak, že každý jeho výstup je nabitý vtipy, strmé экшном, ale míjí účinkem a chybí – čaj není veterán.

Za který film chcete chválit a jen trošku поругать, tak je to za scénář. V koi pak víčka u Marvel dost odvahy a fantazie hlavní антагонистом udělat nějakého jiného cizince z vesmíru, mutace nebo super-vojáka, a obyčejného smrtelného člověka. Ano, motivace je darebák je prostý, ano a designem žádným není lesk, ale plán na rozbití Avengers je v pořádku. Pokud v předchozích filmech Marvel vždy jednoznačně bylo jasné, kdo je dobrý, kdo je špatný, pak se tentokrát zázrak – divákovi dávají vybrat, za koho nemocný, dávají přemýšlet, kdo má pravdu a kdo je na vině.

"Občanská válka, přímo pokračuje v "Zimní voják" a klade dilema: ochránit lcd přítele, který zdaleka není bez hříchu, a dostat se na tu hranici spravedlnosti, nebo ještě úspěšně složit ji? Mají právo superhrdinové jednat na vlastní pěst, nebo chcete, odstrašování a vyhnout se obětem mezi civilní obyvatelstvo? Není tak často v zábavním filmy odpovědi jsou nejasné, a rozdělení týmu nevypadá притянутым za uši (jak, například, Batman a Superman), a docela přesvědčivě.

Stojí za to uznat, že komplikace délka asi hodinu docela нудна, je dost, a глуповатых dialogů, a stagnace scén. Ale když se konflikt vrcholí, začíná svátek, diváka vyrazí nové kolo vztahů hrdinů a trápit tajemství z minulosti. A jen na konci расставляются body nad i, po nichž ještě více čeká "the Avengers 3".
Shrnutí - Marvel znovu na koni.