V hlavní správě rozvědky ministerstvo obrany Ukrajiny uvedlo, že informace o tom, že Шаройко je zaměstnancem oddělení, není pravda.

"Pavel Шаройко konal službu v GUR MO Ukrajiny na post vedoucího tiskové služby. V roce 2009 byl propuštěn z vojenské služby ze zdravotních důvodů. Po propuštění P. Шаройко pracoval na dříve zakoupené specialita", — uvádí se v prohlášení úřadu.

Je známo, že Pavel Шаройко byl oficiální tiskové-tajemník ukrajinské inteligence ještě z dob prezidenta Leonida Kučmy, 2001-2009 rok, ale pak odešel pracovat do MÉDIÍ. V posledních letech působil v hlavním městě Běloruska zvláštním zpravodajem "Ukrajinské radio", vlastnil státní телерадиокомпании Ukrajiny.

Podle prohlášení běloruského KGB, koordinaci zpravodajské činnosti Шаройко údajně prováděl poradce velvyslanectví Ukrajiny v Minsku Igor Скворцов. Jeho běloruský госбезопасность volá zaměstnanec hlavního vedení zpravodajské obrany Ukrajiny, právních rámci diplomatické krytí. "Za činnost, несовместимую s diplomatickým statutem, Скворцов prohlášen za persona non grata", — řekl oficiální zástupce běloruského KGB Dmitrij Побяржин.

Oficiální zástupce běloruského KGB řekl také, že Pavel Шаройко, akreditované v Bělorusku jako reportér Veřejné národní телерадиокомпании Ukrajiny, byl zadržen zeměmi, že běloruské části чекистами rukou 25 října "při provádění zpravodajské akcie".

Činnost novináře "наносила poškodit národní zájmy v Bělorusku", řekl zástupce KGB. Podle něj při domovní prohlídce u Шаройко byly objeveny kopie zpravodajských донесений, zaměřené jim dříve, v Kyjevě.

KGB tvrdí, že Шаройко údajně vytvořil агентурную síť z řad občanů Běloruska, které za odměnu sbírali pro něj informace zpravodajské povahy. Pokud jde o ukrajince je stíhán podle článku o špehování.

Při získávání tajných materiálů byl zadržen také občan Běloruska, obviněn z vlastizrady státu. Белорус, na post oficiálního zástupce KGB, přiznal vinu a řekl, že dle zadání ukrajinské inteligence za peníze se zabýval sběrem a přenosem informací o obranyschopnost republiky.

Отложенная reakce

O zadržení Pavla Шаройко dozvěděl 17. listopadu, když uvedl to předseda Národní veřejné телерадиокомпании Ukrajiny Zuraba Аласания.

Manželka Шаройко Elena, který byl tehdy v Kyjevě, řekl tisku, že ne, podávala zprávy o zatčení, ze strachu ublížit manželovi. Podle ženy, v regionu minsk bytě, který si pronajali manželé, v den zadržení Pavla byl proveden prohlídce. Elena oznámil také, že její manžel je v ŠEDO KGB v Minsku.

Na briefingu v Minsku mluvčí běloruského KGB Dmitrij Побяржин řekl, že silný úřad a MINISTERSTVO zahraničních věcí informovat ukrajinskou stranu o zadržení Шаройко ve stejný den, 25. října, ale "s přihlédnutím k charakteru bilaterálních vztahů bylo dosaženo dohody tyto skutečnosti nejsou veřejnosti nezradil".

Jak informují ukrajinská MÉDIA, Elena Шаройко s malou dcerou se vrátili do Minsk, aby podporovaly právní pomoc Pavlovi Шаройко a přenášet zatčen přenos v ŠEDO KGB. Pavel Шаройко skončil Львовское vyšší vojensko-politické školu-obor vojenská žurnalistika".

V roce 2001 v hlavní správě rozvědky ministerstvo obrany Ukrajiny se poprvé v praxi vojenské zpravodajství země byla vytvořena tisková kancelář. Její šéf a tiskové tajemníkem řízení a stal major Pavel Шаройко. V Bělorusku Шаройко nejprve vedl корпункт ukrajinské tiskové agentury UNIAN, a pak se stal zaměstnanci reportér "Ukrajinské radio".